Kávási Boronaút tanösvény

Gyalogos túra - Kávási
Megosztás
Káváson, a Kossuth L. u./Temető u. kereszteződéséből indulunk a piros + jelzésen. A Boronaútról térképes tájékoztató táblát találunk. A körsétán további 12 tábla tájékoztat bennünket a nevezetességekről. A fa lépcsőkön elindulva jutunk a Kávási tájházakhoz. Megtekintésük után a kavicsos utak találkozásánál balra fordulunk. Jobbra tekintve a Zala-völgye tárul elénk. A Szabó-hegyre vezető utunk számtalan gondosan és örömmel művelt szőlőbirtok, pincék – köztük a Dombi pince – mellett vezet. Hamarosan egy kerítés állja utunkat, amely a vadak távol tartására szolgál. Akasszuk le, majd vissza és haladjunk tovább a Piros + jelzésen.
A Piros jelzést elérve balra fordulunk a földútra. A Szomi-hegy következik, majd a Vaskó-hegyi út kereszteződésénél egy 300 éves műemlék boronapincét és szőlőprést tekinthetünk meg. A 256 m magas Bükk-hegyen érjük el a falu legmagasabb pontját. Harmonikus egységben találjuk itt az erdőket, kaszálókat, kerteket és szőlőket. Érdemes megnézni a környék egyetlen, közel 100 éves berkenyefáját is, mellette kis présházzal. Túránk során a dombtetőkről páratlan látvány tárul elénk, a Zala-völgyével, a Zalai-dombsággal, szőlőültetvényekkel, gyümölcsösökkel. Madártávlatból megfigyelhetjük a göcseji településszerkezetet, az elszórtan épült házcsoportokat. Tiszta időben az Alpok és a Kőszegi-hegység is látszik. A Zsimba-hegyhez közeledve, a földutak kereszteződésében balra letérünk a Piros jelzésről, majd felmászunk a Zsimba-hegyre, és a hegyen gyalogolunk tovább. Itt találjuk a Háry boronaházat. A Piros + jelzésű földúthoz érkezünk, balra rátérünk és ezen, lejtős úton haladunk, amíg túránk végére, Kávás községbe nem érünk.